TEMAT: Wykorzystanie Internetu w prowadzeniu firmy XYZ
PLAN:
Wstęp
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia
1.1. Przedsiębiorczość
1.2. Trendy rynkowe
1.3. Istota i funkcje zarządzania
1.4. Miejsce i rola marketingu w przedsiębiorstwie
1.5. Marketing mix
1.6. Strategia przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Internet w podmiotach gospodarczych i obszary jego wykorzystania
2.1. Sieci - lokalne, Internet
2.2. Typy podmiotów gospodarczych wykorzystujących sieci
2.3. Obszary wykorzystania Internetu w przedsiębiorstwie - Handel w Internecie, Marketing w Internecie,
Internet w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Internet w zarządzaniu finansami, Internet w zarządzaniu informacją i komunikacją, Internet a zarządzanie logistyką
Rozdział 3. Wykorzystanie internetu w prowadzeniu firmy XYZ
Zakończenie
Bibliografia
FRAGMENT:
Zdaniem
autora pracy wśród aplikacji i narzędzi wykorzystywanych obecnie w IT należy wymienić:
-
sieci komputerowe (w
tym Internet wraz z całą gamą usług o charakterze sieciowym tj. usługa e-mail, usługa
ftp, usługa WWW),
-
aplikacje wspomagające
zarządzanie dokumentami (z ang. document management),
-
aplikacje wspomagające
zarządzanie procesami (z ang. workflow),
-
aplikacje wspomagające
podejmowanie decyzji – w przypadku eksperckiej aplikacji przeznaczonej dla
inżyniera będą to narzędzia inżynierskie wspomagające procesy projektowania,
modelowania, wytwarzania, testowania nowych wyrobów,
-
aplikacje
finansowo-księgowe,
-
aplikacje kadrowe,
-
wideokonferencje,
-
intranet – to
komputerowa sieć wewnętrzna, łącząca np. komputery w jednym
przedsiębiorstwie i w jego oddziałach; umożliwia szybki przepływ informacji
wewnątrz danej organizacji;
-
elektroniczne
biuletyny (tzw. newsletter),
-
fora internetowe.
Powyższy tok rozumowania podziela Kolbusz,
Olejniczak i Zdrojewski w pracy pt.: „Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce”. Autorzy
uważają, że jednym z ważniejszych etapów rozwoju technologii informatycznych
jest powstanie sieci komputerowych, które umożliwiają rozdzielenie
przetwarzania danych na większą liczbę komputerów, przez co zwiększa się ich
efektywność jako całości. Sieci cyfrowe ułatwiają komunikację wewnątrz
przedsiębiorstwa oraz jego komunikację otoczeniem, a tym samym współdzielenie
się z innymi posiadaną wiedzą.[1]
Wracając
do tematu pracy autor pracy zauważa, że Małachowski dzieli podmioty gospodarcze
ze względu na zakres i formy zaangażowania w Internecie na: [2]
-
nieaktywne,
-
aktywne.
Podmioty nieaktywne nie udzielają się w Internecie. Można powiedzieć, że
są nieobecne w tym środowisku, bierne. Przeważnie są to firmy bez dostępu do
światowej pajęczyny. Jest to w chwili obecnej sytuacja coraz rzadziej
spotykana. Podmioty bierne są to osoby lub organizacje korzystające z Internetu
od czasu do czasu, w sposób sporadyczny. Tego typu organizacje nie wiążą
przyszłości swojej firmy z Internetem. Zakładają, że nie jest to aspekt
niezbędny w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jak zauważa Małachowski te
organizacje „(…) najczęściej via Internet wypełniają pocztę elektroniczną,
korzystają z telefonu, przeglądają zasoby WWW, zaglądają (z ciekawości) do
sklepów internetowych, nie dokonując transakcji kupna-sprzedaży. Część z nich z
pewnością w najbliższej przyszłości szerzej i aktywniej wykorzysta przestrzeń
Internetu w swojej działalności gospodarczej”.[3]
[1] E. Kolbusz, W. Olejniczak, Z. Zdrojewski, Inżynieria systemów informatycznych w
e-gospodarce, PWE, Warszawa 2005, s.47.
[2] A.
Małachowski, Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii
Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003, s.46.
[3] A.
Małachowski, Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii
Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003, s.47.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz