środa, 1 października 2014

[Kierunek: ZARZĄDZANIE] Wykorzystanie Internetu w prowadzeniu firmy

W cenie 200zł dostosowanie wzoru do wymagań promotora i dobór firmy w 3 rozdziale.

TEMAT:  Wykorzystanie Internetu w prowadzeniu firmy XYZ

PLAN:
Wstęp
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia
1.1. Przedsiębiorczość
1.2. Trendy rynkowe
1.3. Istota i funkcje zarządzania
1.4. Miejsce i rola marketingu w przedsiębiorstwie
1.5. Marketing mix
1.6. Strategia przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Internet w podmiotach gospodarczych i obszary jego wykorzystania
2.1. Sieci - lokalne, Internet
2.2. Typy podmiotów gospodarczych wykorzystujących sieci
2.3. Obszary wykorzystania Internetu w przedsiębiorstwie - Handel w Internecie, Marketing w Internecie,
Internet w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Internet w zarządzaniu finansami, Internet w zarządzaniu informacją i komunikacją, Internet a zarządzanie logistyką
Rozdział 3. Wykorzystanie internetu w prowadzeniu firmy XYZ
Zakończenie
Bibliografia

FRAGMENT:


Zdaniem autora pracy wśród aplikacji i narzędzi wykorzystywanych obecnie w IT należy wymienić:
-        sieci komputerowe (w tym Internet wraz z całą gamą usług o charakterze sieciowym tj. usługa e-mail, usługa ftp, usługa WWW),
-        aplikacje wspomagające zarządzanie dokumentami (z ang. document management),
-        aplikacje wspomagające zarządzanie procesami (z ang. workflow),
-        aplikacje wspomagające podejmowanie decyzji – w przypadku eksperckiej aplikacji przeznaczonej dla inżyniera będą to narzędzia inżynierskie wspomagające procesy projektowania, modelowania, wytwarzania, testowania nowych wyrobów,
-        aplikacje finansowo-księgowe,
-        aplikacje kadrowe,
-        wideokonferencje,
-        intranet – to komputerowa sieć wewnętrzna, łącząca np. komputery w jednym przedsiębiorstwie i w jego oddziałach; umożliwia szybki przepływ informacji wewnątrz danej organizacji;
-        elektroniczne biuletyny (tzw. newsletter),
-        fora internetowe.
Powyższy tok rozumowania podziela Kolbusz, Olejniczak i Zdrojewski w pracy pt.: „Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce”. Autorzy uważają, że jednym z ważniejszych etapów rozwoju technologii informatycznych jest powstanie sieci komputerowych, które umożliwiają rozdzielenie przetwarzania danych na większą liczbę komputerów, przez co zwiększa się ich efektywność jako całości. Sieci cyfrowe ułatwiają komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa oraz jego komunikację otoczeniem, a tym samym współdzielenie się z innymi posiadaną wiedzą.[1]

Wracając do tematu pracy autor pracy zauważa, że Małachowski dzieli podmioty gospodarcze ze względu na zakres i formy zaangażowania w Internecie na: [2]
-        nieaktywne,
-        aktywne.
Podmioty nieaktywne nie udzielają się w Internecie. Można powiedzieć, że są nieobecne w tym środowisku, bierne. Przeważnie są to firmy bez dostępu do światowej pajęczyny. Jest to w chwili obecnej sytuacja coraz rzadziej spotykana. Podmioty bierne są to osoby lub organizacje korzystające z Internetu od czasu do czasu, w sposób sporadyczny. Tego typu organizacje nie wiążą przyszłości swojej firmy z Internetem. Zakładają, że nie jest to aspekt niezbędny w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jak zauważa Małachowski te organizacje „(…) najczęściej via Internet wypełniają pocztę elektroniczną, korzystają z telefonu, przeglądają zasoby WWW, zaglądają (z ciekawości) do sklepów internetowych, nie dokonując transakcji kupna-sprzedaży. Część z nich z pewnością w najbliższej przyszłości szerzej i aktywniej wykorzysta przestrzeń Internetu w swojej działalności gospodarczej”.[3]


[1] E. Kolbusz, W. Olejniczak, Z. Zdrojewski, Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, PWE, Warszawa 2005, s.47.
[2] A. Małachowski, Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003, s.46.
[3] A. Małachowski, Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003, s.47.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz