poniedziałek, 29 września 2014

[KIERUNEK: EKONOMIA/ZARZĄDZANIE] Formy aktywizacji bezrobotnych w powiecie gminie mieście XYZ

W cenie 100zł wzór i dostosowanie do dowolnej firmy według waszego zapotrzebowania.

TEMAT: Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta na podstawie firmy XYZ
PLAN:
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. Podstawowe pojęcia i terminologia reklamy
ROZDZIAŁ 2. Psychologiczne efekty reklamy
ROZDZIAŁ 3. Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta na podstawie firmy XYZ
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

FRAGMENT:


Przed  rokiem 1990 zjawisko jawnego bezrobocia na skalę krajową było w Polsce nieznane. Nie wykluczało to jednak okresowych wahań na lokalnych rynkach pracy w postaci występowania pewnych nadwyżek podaży pracy nad zapotrzebowaniem, jednak miały one charakter krótkotrwały i niechroniczny. I tak J. Unolt (1999) uważa, iż wiązały się one głównie z ruchem pracowników, sezonowością zatrudnienia i zmianami w technice wytwarzania.
Bezrobocie w naszym kraju jest zjawiskiem związanym z przemianami ustrojowymi przełomu lat 80 - tych i 90 – tych (Organiściak – Krzykowska, 2005). Według A. Kurzynowskiego (2001), w literaturze przedmiotu problem bezrobocia w Polsce poruszany jest z uwzględnieniem 3 okresów historycznych: II Rzeczpospolitej Polskiej (1918 – 1939), Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (1944 – 1989) i III Rzeczpospolitej Polskiej (od 1989 roku). Ponieważ przedmiotem niniejszej pracy jest bezrobocie w okresie transformacji ustrojowej, analiza tego zjawiska w Polsce dotyczyć będzie lat 1990 – 2005, czyli trzeciego z wymienionych okresów.
Szybki wzrost liczby zarejestrowanych bezrobotnych w tym okresie wynikał zarówno z radykalnej zmiany mechanizmów gospodarczych, w tym stymulujących spadek zatrudnienia w przedsiębiorstwach państwowych (obciążenie dywidendą i popiwkiem), jak i wprowadzenia Ustawy o zatrudnieniu z 29 grudnia 1989 roku. Stwarzała ona możliwość pobierania zasiłku dla bezrobotnych przez osoby, które dotychczas w ogóle nie pracowały lub pozostawały bez pracy od bardzo dawna. Doprowadziło to do pojawienia się bezrobocia rejestrowanego na dużą skalę.
Jak wykazują dane zawarte w tab. 1, największy przyrost bezrobocia nastąpił w dwóch pierwszych latach transformacji gospodarki (1990 – 1991). W końcu roku 1990 zarejestrowano 1126,1 tys. osób bezrobotnych. W roku 1991 liczba ta zwiększyła się o dalsze 1029,5 tys. osób,   a w 1992 roku nastąpił przyrost o 380,3 tys. osób. Głównym źródłem szybko narastającego bezrobocia w pierwszych latach transformacji były zwolnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładów pracy. Udział zwolnień tego rodzaju w ogólnej liczbie zarejestrowanych bezrobotnych zwiększył się z 16% w 1990 roku do 23% w 1991 roku i 24% w roku 1992. Wśród nowo zarejestrowanych bezrobotnych wysoki udział miały zwolnienia grupowe, stanowiące szczególnie niepożądaną społeczną formę rozwiązania stosunku pracy przez pracodawcę. Dostępne dane wskazują, iż w roku 1992 zwolnienia w tym trybie objęły 23% ogółu zwolnień      i dopiero w następnych latach udział ten obniżał się stopniowo do 13% w 1993 roku, 9% w 1994 roku i 5% w roku 1995 (Unolt, 1999).
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz