TEMAT: MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW NA PODSTAWIE FIRMY XYZ
PLAN:
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW JAKO SKŁADNIK MARKETINGU WEWNĘTRZNEGO
ROZDZIAŁ 2. CZYNNIKI MOTYWUJĄCE PRACOWNIKÓW
ROZDZIAŁ 3. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW W FIRMIE XYZ
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
FRAGMENT:
Podstawą rozwoju i kształcenia pracowników są szkolenia, czyli działania organizacji skierowane na pogłębianie i poszerzanie umiejętności i wiedzy pracowników. Programy kształcenia personelu są coraz bardziej doceniane i stanowią jedno z narzędzi poprawy produktywności pracowników. Dlatego też przekazywanie wiedzy fachowej nie powinno być jednorazowym działaniem podejmowanym sporadycznie, lecz stanowić system ustawicznego dokształcania.
Odbywające
się szkolenia mogą dotyczyć doskonalenia zawodowego obejmując:
q uzupełnianie
wiedzy zawodowej w zakresie samego przedsiębiorstwa, otoczenia, zarządzania czy
procesów ściśle technologicznych i metod wykonywania pracy,
q umiejętności
praktycznych takich jak organizacja pracy, komunikowanie się, myślenie
koncepcyjne, praca w grupie,
q kształtowania
postaw i zachowań, czyli nauczanie tolerancji, rozwijanie potrzeby
samodoskonalenia, poszanowania współpracowników i przełożonych, właściwego i
profesjonalnego odnoszenia się do kontrahentów.
Szkolenia
i kursy organizowane są przez same przedsiębiorstwa lub instytucje zewnętrzne.
Na podstawie analizy potrzeb i strategii personalnej organizacji należy
opracować programy szkoleniowe krótko-, średnio- i długookresowe.
Na proces
ten składają się:[1]
1.
ustalenie zapotrzebowania na kształcenie i rozwój,
2.
wybór metod i wdrożenie planu kształcenia,
3.
ocena.
[1] Zob. Zarządzanie. Teoria i Praktyka. Pod red.
A.K.Koźmiński, W.Piotrowski, PWN, Warszawa, 1995, s. 343.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz